islammektebi

islami paylaşım platformu
 
AnasayfaSSSAramaKayıt OlGiriş yap
İslamMektebi Son Konular
Konu Yazan GöndermeTarihi
C.tesi Ara. 17, 2016 12:19 pm
C.tesi Ara. 17, 2016 12:18 pm
C.tesi Ara. 17, 2016 12:17 pm
C.tesi Ara. 17, 2016 12:14 pm
Salı Mart 25, 2014 9:20 pm
Salı Mart 25, 2014 9:18 pm
Salı Mart 25, 2014 9:08 pm
C.tesi Ara. 28, 2013 7:58 am
Salı Ara. 17, 2013 12:28 am
Salı Ara. 17, 2013 12:25 am

HADİS ANLAYIŞLARI

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek
Yazar Mesaj
Üye
Üye
avatar
Erkek
Yaş : 28
Kayıt tarihi : 28/12/08
Mesaj Sayısı : 18
Nerden : İstanbul
İş/Hobiler :
Lakap :

MesajKonu: HADİS ANLAYIŞLARI Perş. Ocak 08, 2009 4:30 pm


HADİS ANLAYIŞLARI

İbni Ömer ra Hz. Peygamber sav'in: "Ailesinin ölen kimseye ağlaması, o ölünün azap görmesine sebep olur." Buyurduğunu rivayet etmiş. Hz Aişe'de İbni Ömer'in, hadisi tespitte yanıldığını belirtmişti. Meselenin özü şudur:

Bir gün Hz. Peygamber sav ölen bir yahudi kadınına, ailesinin ağlamakta olduğunu gördü. Bunun üzerine şöyle buyurdular: "-Bunlar kadına ağlıyorlar.
Oysa o kadın kabrinde azap görüyor." Bu hadisten dolayı ölüye ağlamanın azaba sebep olacağı ve bu hükmün diğer ölüler için de geçerli bir ölçü olduğu zannedildi. (Mezheplerin doğuşu)

Bazı sahabe alimleri, cenaze için ayağa kalkmanın sebebi meleklere hürmet göstermedir; bu sebeple mümin olsun, kafir olsun her cenaze için ayağa kalkılır demişlerdir.

Bazıları da ölümün dehşetinden dolayı ayağa kalkılır, dolayısıyla mümini de kafiri de içine alır demişlerdir. Diğer bir kısım sahabeler de:

Bir gün Hz. Peygamberin bulunduğu yerden bir yahudi cenazesi geçer.

Hz. Peygamber sav cenazenin başından yüksek bir seviyeden geçmesini istemediğinden ayağa kalktı" diyerek sadece kafir cenazesi için ayağa kalkılır, demişlerdir. (Mezheplerin Doğuşu)

Hz. Peygamber sav abdest bozarken kıbleye karşı abdest bozmayı yasaklamıştı.

Bazı sahabeler bu hükmün genel olduğunu ve neshedilmediğini söylemişlerdir. Oysa Hz. Cabir'in Hz. Peygamberin vefatından bir yıl önce kıbleye karşı küçük abdest bozduğunu gördüğü; böylece önceki yasağın kaldırıldığını savunanlar da olmuştur.

İbni Ömer de Hz. Peygamberi sav kıbleye arkası dönük, Şam tarafına yönelmiş şekilde abdest bozarken gördü, denilerek öncekilerin görüşünü reddedilmiştir. Bir kısım alimler iki hadisin arasını bulma yoluna gitmişler.

Şa'bi gibi bir takım alimler ise yasağın sadece açık alanlara has olduğu, kapalı yerlerde abdest bozulduğu zaman kıbleye arka veya önü dönmede bir sakınca olmadığı kanaatine varmışlardır.

Bazıları da bu yasağın muhkem olduğunu, ancak bu amelin peygambere has olduğunu söylemişlerdir. (Mezheplerin Doğuşu)
NuReTTiN Kullanıcısının İmzası
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
Süper Moderatör
Süper Moderatör
avatar
Erkek
Yaş : 28
Kayıt tarihi : 17/12/08
Mesaj Sayısı : 1164
Nerden : istanbul
İş/Hobiler :
Lakap :

MesajKonu: Geri: HADİS ANLAYIŞLARI Perş. Ocak 08, 2009 6:21 pm

tskr Alkış
kosovalı Kullanıcısının İmzası
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör

HADİS ANLAYIŞLARI

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var: Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
islammektebi :: Hz. Muhammed (s.a.v) :: Hadisi Şerifler :: Hadis Bahcesi -
forum kurmak | Bilgi | History | © phpBB | Bedava yardımlaşma forumu | Haberleşme | Suistimalı göstermek | Ücretsiz blog